فوتبالیست موفق هرمزگانی :

هرمزگان بازیکنان و مربیان بزرگی دارد  



فوتبال را به صورت نیمه حرفه ای در مدرسه فوتبال شاهین بندرعباس شروع کرد. در تیم زیر ۱۲ سال استقلال خونسرخ زیر نظر  جهانشاه میرزاده و محمد رشیدی در مسابقات استانی شرکت کرد و در همان رده سنی به اردوی تیم ملی دعوت شد ولی متاسفانه به دلایلی نتوانست راهی تیم ملی شود.در تیم های استقلال خونسرخ ، استقلال درگهان، آلومینیوم نوین هرمزگان ، ستارگان بوستانو و استقلال جنوب بازی کرده است.گفت و گوی  اختصاصی صبح ساحل را با این  فوتبالیست موفق هرمزگان با هم می خوانیم.

 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟

مرتضی رشیدی هستم متولد ۱۳۶۸ در بندرعباس با اصالت خونسرخی

 دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟

بنده از زمین خاکی و کوچه پس کوچه های محله خونسرخ با ورزش آن هم فوتبال شروع کردم.

 

الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟

بنده در مدرسه فوتبال شاهین به صورت نیمه حرفه ای شروع به کار کردم و پس از آن در تیم زیر ۱۲ سال استقلال خونسرخ زیر نظر جهانشاه میرزاده و محمد رشیدی در مسابقات استانی شرکت کردم و در همان رده سنی به اردوی تیم ملی دعوت شدم که متاسفانه به دلایلی نتوانستم تیم ملی را همراهی کنم.

 

در فوتبال مدارس هم بازی کرده اید از فوتبال مدارس و افتخاراتی که در آن کسب کرده اید بگویید؟ 

متاسفانه در زمان ما به ورزش فوتبال در مدارس زیاد  اهمیت داده نمی شد و حتی منتخب مدارس هم مثل سال های قبل وجود نداشت و این موضوع  باعث شد تا در مدارس به والیبال رو بیاورم و به همراه تیم دبیرستان ابن سینا مقام نایب قهرمانی مسابقات والیبال استان را به دست آوردم.

 در چه تیم هایی فوتبال بازی کرده اید ؟

در تیم های استقلال خونسرخ، استقلال درگهان ، آلومینیوم نوین هرمزگان ، ستارگان بوستانو و استقلال جنوب بازی کرده ام.

 اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی شکل گرفت؟

بنده با استقلال خونسرخ وارد فوتبال شدم و افتخار بازی کردن کنار  بزرگانی همچون سهیل الدین پورنگ ،  رشید امیدوار،  یوسف مولایی  را دارم که اوج فوتبالی بنده بود و سه سال قهرمانی پیاپی با استقلال خونسرخ از لیگ دو استان تا قهرمانی در لیگ برتر استان بود.

 در چه پستی فوتبال بازی می کردید؟ 

هافبک و  مهاجم

 

دوره مربیگری هم رفته اید؟

متاسفانه در زمینه آموزش و برگزاری کلاس های مربیگری کمی مسئولین ما کم کار هستند یا شاید هم اطلاع رسانی خوبی ندارند که ما خبردار بشویم تا برای دریافت مدرک مرییگری اقدام کنم.

 درباره فوتبال پایه در هرمزگان بگویید؟

فوتبال پایه نه تنها در هرمزگان بلکه حتی در کشور هم مشکلات اساسی و جدی دارد . ما فقط شاهد پیدایش مدارس فوتبال در سه ماه تعطیلات هستیم و در این مدارس هیچ کار اصولی انجام نمی شود و  با تمام احترام برای این مدارس هیچ کمکی به کودکان علاقمند نمی کنند.

 

فکر می کنید چه تیمی قهرمان لیگ برتر هرمزگان شود؟

امسال لیگ سخت و جذابی را داشتیم. ای کاش هفته آخر لیگ برتر استان را دوستان برگزار می کردند تا الان به عنوان بازیکن تیم قهرمان با شما گفت و گو می کردم و با تمام احترام برای تیم خوب هرنگ بنده دوست دارم تیم خودم استقلال خونسرخ قهرمان استان شود.

 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

قهرمانی در  جام حذفی استان با استقلال خونسرخ، قهرمانی در  لیگ دسته دوم استان با استقلال خونسرخ، قهرمانی در لیگ یک  استان همراه با  استقلال خونسرخ،  دوبار قهرمانی در لیگ برتر همراه با  استقلال خونسرخ و ستارگان بوستانو ، صعود به همراه ستارگان بوستانو به لیگ سه کشور از افتخارات من هستند.

 مربیان شما تاکنون چه کسانی بوده اند؟

رضا نوری زاده ، رشید امیدوار،عبدالرضاپورسبزعلی سعید نورالدینی ،  دادخدا میری و سهیل الدین پورنگ که بیشترین روز های ورزشی من در کنار ایشان بوده و بی شک بهترین مربی حال حاضر استان هستند.

 

الگوی فوتبالی شما چه کسانی هستند؟

سهیل الدین پورنگ که  واقعا مهاجمی به مانند  ایشان در استان کمتر داریم. 

 کمی از فوتبال بندرعباس بگویید؟ 

فوتبال بندرعباس تا چند سال پیش با حضور تیم های قدیمی و ریشه دار واقعا جذاب و خوب بود اما اکنون  چند سالی است  که با توجه به شرایط مالی بد تیم ها اکثرتیم ها تیمداری را در فوتبال کنار گذاشته اند  و الان تنها تیم بندرعباسی حاضر در لیگ ملوان است  که با نیروی سرباز تیمداری می کند.

 واقعا جای تیم هایی مانند خواجه عطاء و اروند در لیگ برتر استان خالی است. 

 تعدادی از هم بازی های قدیمی خودتان را معرفی کنید ؟

از اوایل فوتبال صمیمی ترین و بهترین هم بازی من  رشید امیدوار بود  که در حال حاضر  افتخار شاگردی ایشان را دارم. سهیل الدین پورنگ  که حتی به نیمکت نشینی ایشان هم افتخار می کنم ، ناصر احمدی پسر غرغرو اما مهربان و بی شک یوسف مولایی که جز  بامعرفت ترین هاست و شاید من را فراموش کرده است.

 فکر می کنید در فوتبال به حق خودتان رسیده اید؟

نه ، از نظر من هیچ کدام از فوتبالیست های استان به حق واقعی خودشان نرسیده اند که شاید دلیلش نبود تیم در لیگ های برتر کشور  و عدم توجه دیگر تیم ها کشور به استان ما باشد. 

 صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟

دوستان صمیمی زیادی دارم می ترسم اسم بیاورم و بعضی از آن ها  از قلم بیفتند. اما سبحان رستگاری و فرهاد خیرخواه مهاجم اسبق پرسپولیس دوستانی هستند که رفت و آمد خانوادگی با هم داریم.

 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

قهرمانی با ستارگان بوستانو که اولین قهرمانی من با این تیم در استان بوده است.

 

بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟

بدترین خاطره در دیدار با شاهین زاهدان برایم اتفاق افتاد.  هرچند این بازی  با برد برایم همراه بود اما چون بعد از بازی خبر فوت خواهرم را شنیدم واقعا برایم خاطره تلخی بود و خبر فوت یکی از دوستان و هم بازی های خوبم حسین نعیمی واقعا شوک بزرگی برایم بودند.

 چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟

من کوچکتر از آن هستم که بخواهم به جوانان توصیه کنم اما بزرگترین چیز برای پیشرفت یک فوتبالیست بازی کردن است پس  توصیه می کنم به جای نیمکت نشینی در تیم های  قهرمان  به تیم های  بروند که بتوانند خود را ثابت کنند.

 نگفتی آبی هستی یا قرمز ؟

من فقط به استقلال فکر میکنم ، پس عشقم رنگ  آبی است.

 تیم مورد علاقه شما در جهان؟

رئال مادرید و  برزیل

 بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما ؟

بنده افتخار بودن در  کنار دوتا از بهترین دروازبان های استان را داشتم . منصور مدارایی که  به نظرم به حق و جایگاه واقعیش نرسید و مجید حسینی عزیز که بیشتر از هم تیمی برادرم است و یکی از بهترین دروازه بان هاست.

 

بهترین مربی کنونی ایران؟

امیر قلعه نوعی

 

بهترین مربی دنیا از نگاه شما؟

کارلو آنچلوتی

 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟

واقعا به موضوع خوبی اشاره کردید چیزی که بنده دیده ام و لمس کرده ام.  پیشکسوتان عزیز ما در چند گروه علیه هم جبهه گرفته اند و حاضر نیستند در کنار هم کار کنند چه در مدیریت و چه در کارهای فنی و این باعث شده  برخی از این عزیزان از صحنه ورزش دور باشند.

 دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی انجام دهید که به یادگار بماند؟

تا به حال به این موضوع فکر نکرده ام اما مطمن  باشید از صمیم قلب هرکاری بتوانم برای استانم و از همه مهمتر زادگاه خودم خونسرخ  انجام خواهم داد.

 

زیباترین جای هرمزگان از نظر شما؟

بندر زیبای کنگ

 ازدواج کرده اید؟

مجرد  هستم

 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

با توجه به این شرایط کرونا و تعطیلی باشگاه ها تنها سرگرمی ما شده بازی پلی استیشن و فضای مجازی که واقعا باید به فکر آن باشم که کمتر در فضای مجازی باشم.

 

از فوتبال استان بگویید فکر می کنید در جایگاه خودش قرار دارد ؟

فوتبال استان ما واقعا بازیکنان بزرگ و خوبی دارد که راحت می توانند در لیگ های بالای کشور حضور پیدا کنند.  ما می توانیم چند تیم در رده بالایی کشور  داشته باشیم اما همتی از سوی مسئولین دیده نمی شود.عدم اعتماد به مربیان و بازیکنان بومی بزرگترین مشکل ما در فوتبال استان است  و این موضوع باعث شده تا در جایگاه واقعی که حق مان است نباشیم.

 برای بازگشت باشگاه های قدیمی استان به صحنه ورزش چه پیشنهادی دارید؟

باشگاه های ما در استان فقط روی کمک های مردمی حساب باز کرده اند . تیم های ریشه دار و قدیمی باید از پایه شروع کنند تا مجبور نباشند برای حضور در لیگ برتر استان یازده بازیکن غیربومی با هزینه زیاد استخدام کنند . کاری که اکنون تیم خواجه عطاء دارد آن را  به  خوبی  انجام می دهد و از ظرفیت بازیکنان بومی استفاده می کند و جا دارد از افشین قریشی که به فکر رده های سنی این باشگاه  است تشکر کرد.

 

بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟

اصلان رمضانی ، علی اسلامی و هادی دهقانی جز بهترین ها هستند.

 خانواده هم اهل ورزش هستند ؟

بله پدر بنده میرزامحمد رشیدی از پیشکسوتان فوتبال استان هستند که سابقه حضور در تیم منتخب و تیم تاکسیرانی را دارد. برادر کوچکترم ابراهیم رشیدی قهرمان کاراته کشور در رشته کاتا است.

 کمی از مشکلات ورزش استان بگویید؟

اصلی ترین مشکل ورزش استان ما عدم توجه مسئولین به ورزش است و تا وقتی هم مشکلات مالی حل نشود راه به جای نخواهیم برد. اگر واقعا مشکل مالی نبود اکنون هوادران آذرخش دل شکسته نبودند‌‌ واین تیم مردمی در لیگ برتر فوتسال ماندگار بود.

 و حرف آخر...

از خانوادهام که هوای من را در همه زمینه داشته اند  و  از  مربیانم که برای من وقت گذاشته اند تشکر
میکنم. و تشکر از روزنامه صبح ساحل که همیشه در کنار ورزش و ورزشکاران استان می باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها